Del 4 al 7 de juny tindrà lloc a Barcelona l’esdeveniment sobre transport públic més rellevant del món, organitzat per la Unió Internacional del Transport Públic (UITP). Es calcula que 15.000 persones visitaran la Global Public Transport Summit.

TRAM comptarà amb un espai propi al pavelló 7 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona on, de dilluns a dimecres, s’hi alternaran taules rodones, presentacions de projectes propis i concursos sobre tramvies. Tot sota el lema “TRAMsforming Barcelona’s landscape”.

 

Programació de les taules rodones de TRAM:

-Dilluns 5 de juny

10:45, taula rodona: Sistemes de transport eficients, transformem la manera de viatjar. Els reptes de la nova mobilitat, més accessible, interconnectada, sostenible i intermodal. Taula moderada per la periodista Ruth Gumbau i amb la participació de:

  • Humberto López Vilalta, director general de TRAM;
  • Lluís Puerto, director de Market Development EIT Urban Mobility i president de la Comissió de Mobilitat dels Enginyers Industrials de Catalunya;
  • Margarita Martínez Díaz, investigadora del grup de recerca Barcelona Innovative Transportation (BIT) i professora de l’Escola de Camins de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) experta en transport públic.

 

-Dimarts 6 de juny

11:00 h: Per primer cop es trobaran en una taula rodona diversos directors generals de les empreses concessionàries que presten servei tramviari a l’estat espanyol per parlar de les aportacions del model concessional a la millora del transport públic.

La taula estarà moderada pel director general de TRAM, Humberto López Vilalta, i comptarà amb:

  • Ana Maria Moreno, directora general de Los Tranvías de Zaragoza S.A;
  • Jorge Maroto, director gerente de Metro de Sevilla, S.A
  • Fernando Lozano, director general de Metro de Málaga, S.A
  • Severiano Arias, director general de Tranvía de Murcia, S.A
  • Pablo Escoda, director general de Metro Ligero oeste, S.A
  • i Miguel Fernández Valillo, director general de Tranvía de Parla, S.A

 

16:00 h: El transport públic transforma l’espai urbà. Quina és la tendència de transformació dels nuclis urbans? Com pot intervenir el transport públic en el procés de transformació d’unes ciutats al servei de la ciutadania? Taula moderada per la periodista Ruth Gumbau i amb la participació de:

  • Luisa Duggan, representant de l’entitat cultural Rebobinart
  • Sara Ortiz Escalante, experta en mobilitat i transport públic del col·lectiu Punt 6.
  • Miquel Martí Casanovas, professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

 

-Dimecres 7 de juny

A partir de les 11 h tindrà lloc la presentació dels projectes més innovadors en què el tramvia de Barcelona ha estat treballant durant els últims any.

  • El monitoratge de l’estat del personal de conducció,
  • l’ocupació de les andanes en temps real,
  • el sistema de millora de la qualitat de l’aire embarcat
  • i l’estratègia contra el frau amb el sistema de comptatge embarcat.

 

VEURE TOT EL PROGRAMA

Amb motiu de la celebració del Primavera Sound, la línia T4 de TRAM realitzarà servei ininterromput durant el festival. Dimecres el servei s’allargarà fins a la 1 h de la matinada, mentre que dijous, divendres i dissabte el servei no s’aturarà. D’aquesta manera, TRAM facilita la mobilitat sostenible dels assistents a aquest important festival musical que se celebra majoritàriament a la zona del Fòrum.

El reforç del servei és fruit d’un conveni de col·laboració, renovat per sisè any amb els organitzadors de l’esdeveniment cultural. Gràcies a aquest acord, durant el cap de setmana del Primavera Sound hi haurà tramvies circulant ininterrompudament a la línia T4, que va des d’Estació de Sant Adrià fins a Ciutadella | Vila Olímpica.

Els horaris d’aquesta línia seran els habituals i a partir de les 24 h de la nit de dijous i de les 2 h de la matinada de divendres, la freqüència de pas serà de 14 minuts. Entre les 2 h i les 5 h de la matinada de diumenge, les freqüències seran de 20 minuts. En moments puntuals, com a la finalització dels concerts caps de cartell, hi haurà tramvies dobles circulant per facilitar la sortida dels assistents del festival.

TRAM interromprà el servei de la línia T4 de la xarxa Trambesòs i les línies T1, T2 i T3 de la xarxa Trambaix aquest diumenge 21 de maig per deixar pas a la 9a edició de la cursa Diagonal DiR – Guàrdia Urbana.

A la xarxa Trambaix el servei s’interromprà entre Francesc Macià i Ernest Lluch de les 7:00 a les 9:00 hores. La línia T4 de la xarxa Trambesòs s’interromprà entre les parades El Maresme i Ciutadella | Vila Olímpica de les 8:00 a les 10:00 hores. A partir de les 9 hores es preveu restablir el servei a Trambaix i a partir de les 10 hores, a Trambesòs.

TRAM recorda que aquests horaris són aproximats i dependran, en tot cas, del desenvolupament de la cursa i la seva organització.

La resta de línies de la xarxa Trambesòs funcionaran en l’horari habitual.

Un mes després d’haver superat els dos milions de viatges a Trambaix, concretament 2.025.644, un 11,87% més que el març de 2019, el tramvia de Barcelona bat un nou rècord, el de validacions en un dia.

El passat dijous 27 d’abril es van registrar a Trambaix 83.715 viatges, 338 més que els registrats en l’anterior jornada amb més validacions fins al moment, la del 29 de novembre de 2019.

Amb aquestes xifres es consolida la tendència a l’alça dels darrers mesos, que ja supera les dades pre pandèmiques. Les validacions del primer trimestre de 2023 augmenten a les dues xarxes de TRAM: a Trambaix un 26,59% respecte l’any 2022 i un 2,36% comparat amb l’any 2019 i a Trambesòs un 29,41% respecte l’any 2022 i un 0,29% comparat amb l’any 2019.

TRAM interromprà el servei a la xarxa Trambaix aquest diumenge 7 de maig, entre les parades Francesc Macià i Zona Universitària amb motiu de la celebració de la Cursa El Corte Inglés.

Entre les 5:00 i les 11:30 hores, s’interromprà el servei entre les parades de Francesc Macià i Zona Universitària. A partir de les 11:30 hores es preveu restablir el servei, un cop els organitzadors de la cursa la donin per finalitzada.

TRAM recorda que aquests horaris són aproximats i dependran, en tot cas, del desenvolupament de la Cursa El Corte Inglés i la seva organització.

La resta de línies de parades i la xarxa Trambesòs funcionaran en l’horari habitual.

Amb el lema “El nostre únic límit el marca la pista”, s’ha presentat aquest matí el TRAM Barcelona Open, el Torneig Internacional de Tennis en Cadira de Rodes que enguany arriba a la seva 6ª edició. Un any més, les instal·lacions del Reial Club de Polo de Barcelona acolliran del 24 fins al 28 de maig els i les millors tennistes de l’especialitat. A la sisena edició d’aquest esdeveniment -que té com a entitat organitzadora a la Fundació Johan Cruyff i com màxim patrocinador a TRAM, el tramvia de Barcelona, i que compta amb la col·laboració de Moventis, La Vanguardia i Uniqlo, hi participaran uns 70 jugadors i jugadores de més 15 nacionalitats diferents.

El TRAM Barcelona Open s’ha presentat aquest divendres al Reial Club Tennis Barcelona amb la participació del Sr. David Escudé, Delegat d'Esports de la Diputació de Barcelona i Regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona; el Director General de TRAM, Sr. Humberto López Vilalta; la Vicepresidenta Corporativa de Moventia, Sra. Silvia Martí; el Director Esportiu de la Real Federación Española de Tenis, Sr. Javier Soler; el President de la Federació Catalana de Tennis, Sr. Jordi Tamayo; el Responsable de la Secció de Tennis del Real Club de Polo de Barcelona, Sr. Javier Moreno;  la Directora de la Fundació Cruyff, Sra. Pati Roura, el jugador nº 1 d’Espanya i nº 7 del món de tennis en cadira de rodes, Sr. Martín de la Puente; i el director del TRAM Barcelona Open, Sr. Jose Coronado.

Torneig de referència mundial

A la seva sisena edició, el TRAM Barcelona Open assoleix la màxima categoria, ITF1, esdevenint el primer torneig d’aquesta categoria al nostre país, i enguany torna a presentar una inscripció de luxe que inclou als nº 1, 2 i 3 del rànquing mundial a les tres categories masculina, femenina i quad. Així, el torneig es consolida com un dels 10 tornejos més importants del circuit mundial Uniqlo Wheelchair Tennis Tour i com el torneig preferent de preparació de la gira de terra previ a Roland Garros.

El tennis en cadira de rodes es presenta com un esport espectacular, que compta amb més de 1.000 jugadors/es del rànquing internacional i amb 180 tornejos anuals repartits en 40 països arreu del món. L’única diferència amb el tennis dempeus és que als partits en cadira de rodes està permès que la pilota boti dos cops, si s’escau. Tot i així, els jugadors i jugadores d’aquests nivells de competició només utilitzen un sol bot en el 80% dels punts i la velocitat del servei pot arribar als 150 km/h. Amb el TRAM Barcelona Open, la capital de Catalunya, considerada com un referent mundial per al món de l’esport i del tennis, es converteix durant cinc dies en una gran cita anual per a l’esport adaptat i acollirà el dissabte 27 de maig les finals en les categories dobles i quad i el matí del diumenge 28 de maig les grans finals de les categories femenina i masculina.

A banda de l’objectiu esportiu, el TRAM Barcelona Open no perd de vista el seu objectiu social, donant a conèixer el tennis en cadira de rodes i els valors que representa, com la igualtat d’oportunitats i la inclusió social, a la societat, amb especial focus a la infància i la joventut, mitjançant exhibicions, clínics, xerrades a escoles i diferents activitats paral·leles al torneig.

El TRAM Barcelona Open estarà obert a la ciutadania i les entrades, gratuïtes, estaran disponibles amb una reserva prèvia a través del seu web (www.barcelona-open.com) i es podrà seguir en directe a través de la seva aplicació mòbil oficial (TRAM Barcelona Open) disponible tant a través de l’App Store com Play Store.

El director del torneig 

La idea d’organitzar un torneig internacional de tennis en cadira de rodes neix d’en Jose Coronado ara fa 8 anys. Abans, el 2007, havia patit un accident en moto que li va provocar una lesió medul·lar, durant el seu procés de rehabilitació va conèixer aquest esport i es va convertir en jugador de tennis en cadira de rodes. Gràcies a aquest fet va poder conèixer en Johan Cruyff i va entrar en contacte amb la seva Fundació, de la qual és actualment ambaixador. A més, va cursar un màster en gestió esportiva a l’Institut Cruyff on pel seu treball final de màster, va proposar organitzar el primer torneig de tennis internacional en cadira de rodes a Barcelona que el 2017 va poder fer realitat, gràcies al recolzament de la Fundació Cruyff com a entitat organitzadora, i el suport de TRAM com a name sponsor i a la col·laboració del Reial Club de Polo, entre d’altres.

TRAM

És l’empresa de transport públic que gestiona les dues xarxes de tramvies a la Regió Metropolitana de Barcelona des de fa 19 anys i que busca fer-ho de la manera més eficient i oferint el millor servei als seus viatgers perquè puguin desplaçar-se de manera ràpida, còmoda i segura. Es tracta del transport públic més accessible i el més ben valorat des de la seva posada en servei, segons l’Enquesta de Mobilitat en dia Feiner que realitza l’ATM (EMEF) anualment. Un dels objectius és generar confiança als usuaris per superar i moure límits. El TRAM Barcelona Open és un dels projectes de Responsabilitat Social Empresarial més rellevants en els que el tramvia hi participa i s’emmarca dins del seu pla anual de responsabilitat social; concretament en el recolzament a una iniciativa que promou la igualtat, la inclusió i la superació personal.

Fundació Cruyff

La Fundació Cruyff dóna suport i desenvolupa projectes de transformació social a través de l’esport per nenes, nens i joves amb necessitats especials a més de vint països.

L’esport i el joc són una part important del desenvolupament apropiat i saludable d’un nen/a. Basant-se en aquesta visió, Johan Cruyff va iniciar la Fundació Cruyff fa més de 25 anys. L’esport millora la condició física de nenes, nens i joves, els ensenya a interactuar i els ajuda al seu desenvolupament personal.

A través de programes d’esport adaptat per a infants amb discapacitat i els projectes de transformació social, la Fundació Cruyff crea espais per tots/es amb l’objectiu que puguin practicar esport i fer exercici.