post-image

El Tramvia de Barcelona ha realitzat 29,8 milions de viatges el 2019, la xifra més alta des de l’entrada en servei del TRAM, un 2,36% més que l’any anterior. En concret, s’han fet 29.772.109 milions de viatges; 20.226.482 milions a Trambaix (amb un increment del 6,12%), i 9.545.627 milions a Trambesòs (amb una davallada del 4,8%).

Les dades obtingudes durant aquest darrer any, a més de mostrar que TRAM està fregant els 30 milions de viatges anuals, marquen una tendència a l’alça, tenint en compte que des del 2013 les validacions augmenten anualment en més d’un milió fins aquest darrer any, que l’increment ha fregat els 700.000 viatges.

La davallada del creixement en validacions a la xarxa Trambesòs s’explica per la pèrdua de viatges en tramvia durant el primer quadrimestre del 2019, entre el 27 de gener i el 25 d’abril,  per la interrupció del servei entre les parades Glòries i Can Jaumandreu per les obres dels túnels de la Plaça de les Glòries. Aquest tram afectat per les obres de l’Ajuntament de Barcelona estava cobert per un servei de busos llançadora.

Des de la posada en funcionament de TRAM al 2004, s’han realitzat 364.540.919 viatges en tramvia. La xarxa Trambaix, amb tres línies (T1, T2 i T3) i 29 parades ha realitzat més de 247 milions de viatges des de la seva posada en funcionament. La xarxa Trambesòs, també amb tres línies (T4, T5 i T6) i 27 parades, ha aconseguit més de 116 milions de viatges.

La xarxa Trambaix va entrar en servei el 3 d’abril de 2004 i la xarxa Trambesòs ho va fer el 8 de maig del mateix any. El creixement del nombre de viatges del Tramvia de Barcelona ha estat constant des de la seva posada en funcionament, amb l’única excepció dels anys 2010 i 2012.